Jak poprawić odporność w okresie jesienno zimowym?

0

Okres jesienno-zimowy to czas obfitujący w liczne przeziębienia i groźniejsze dolegliwości. Wielu z nas z obawami patrzy na zbliżające się ochłodzenie, widząc jedynie cieknący nos, osłabioną koncentrację i bolące gardło. Czy jednak musi tak być? A może większości tych przypadłości możemy uniknąć, wspierając odporność naszego organizmu?

Czosnek niczym niewidzialna bariera

Jedzenie ząbków czosnku bywa kłopotliwe i nie każdy sobie z tym radzi. Jednak można przygotować z niego syrop, który poza tym naturalnym antybiotykiem będzie zawierał jeszcze sok z cytryny oraz miód. Wszystkie te składniki wymieszane ze sobą będą skutecznie wspierać nas organizm. Mogą, stosowane profilaktycznie uchronić nas przed zachorowaniem, lub jeśli już pojawi się przeziębienie, pomogą w szybszym powrocie do zdrowia.

Ruch to zdrowie

Boimy się zimna i brzydkiej pogody i przez to więcej chorujemy właśnie w okresie, gdy aura się pogarsza. Codziennie należy wyjść na co najmniej godzinny intensywny spacer, niezależnie od pogody. Pamiętajmy jednak aby odpowiednio się ubrać. Przegrzanie również może być niebezpieczne.

Dieta rozwiązuje wiele problemów!

Z pewnością w sposób naturalny w chłodniejsze dni nasz apetyt rośnie, jednak nie zawsze z korzyścią dla naszego organizmu, bo częściej sięgamy do bardziej tłuste i kaloryczne produkty. Warto jednak dbać o odpowiednio zbilansowaną i zdrową dietę. Pilnujmy ilości i częstotliwości posiłków. Jedzmy warzywa i owoce oaz ryby. Wszystko to pozytywnie wpłynie ogólnie na nasze zdrowie, ale również poprawi poziom odporności i pomoże uchronić nam się przed rozmaitymi schorzeniami.

Regularny sen

Staraj się każdego dnia kłaść, spać i wstawać zawsze o tej samej porze. Sen jest czasem na regenerację organizmu, jeśli jest skuteczny mamy zdecydowanie więcej siły, aby przeciwstawiać się bytującym dookoła nas drobnoustrojom.

Warto odpowiednim postępowaniem zadbać o odporność całej rodziny i cieszyć się z pięknych jesiennych dni oraz białych zimowych. Stosując odpowiednią profilaktykę, możemy niemal zapomnieć o leżeniu w domu z gorączką i spędzaniu tak połowy chłodnych dni.

Może ci się spodobać również

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.