Podstawowe zasady każdej diety odchudzającej

0

W celu osiągnięcia idealnej, wymarzonej sylwetki konieczne jest włożenie w swoje działania nie lada wysiłku. Wiele osób korzysta lub próbowało rozmaitych diet, z różnym skutkiem. Często decydujemy się również na wsparcie profesjonalnego dietetyka, licząc na sukces. I z pewnością tak, będzie, jeśli będziemy ściśle stosować się do jego zaleceń. Zapoznając się z różnymi dietami odchudzającymi w sieci, można znaleźć co najmniej kilka cech wspólnych.

5 posiłków dziennie

W większości jadłospisów znajdujemy zalecenie jedzenia 5 posiłków w ciągu doby. Z czego 3 to główne, a dwa mniejsze- przekąski.

Mniej a częściej

Ten punkt ma związek z poprzednim. Wiele osób je za mało posiłków, ale nadto obfitych. Aby schudnąć, powinniśmy zwiększyć częstotliwość jedzenia, ale zjadać zdecydowanie mniejsze porcje.

Pij dużo wody!

Ten punkt jest przez wiele osób wyśmiewany, ale woda naprawdę pomaga na wiele. Powinniśmy wypijać około 2 litrów dziennie, aby skutecznie oczyszczać organizm i wspomagać przemianę materii.

Nie jedz po 18!

Tutaj bardziej chodzi o czas przed snem. Godzina 18 jest umowna, jeśli zakładamy, że codziennie kładziemy się koło 22. Chodzi o to, aby nie jeść na około 4 godziny przed położeniem się do łóżka. Dobrze nawet jak pójdziemy spać lekko głodni.

Stałe pory jedzenia

Pilnując regularnego snu, będziemy kłaść się i wstawać zawsze o tej samej porze, również spożywane posiłki powinny być regularne. Zadbajmy o to, a idealnie wyregulujemy przemianę materii.

Zero cukru

To nie tylko słodycze, ale również owoce i liczne produkty przetworzone. Pozornie zdrowe płatki czy jogurt również zawierają cukier. Zwróć również uwagę, że niektóre warzywa posiadają dodatni indeks glikemiczny. W czasie odchudzania rezygnujemy ze wszystkiego, co słodkie.

Zdrowa dieta

W naszej diecie powinna znaleźć się duża ilość warzyw, chudego mięsa, ryb, orzechy. Nie powinniśmy również zapominać o tłuszczu, wbrew nazwie, nie powoduje on znacznego przyrostu wagi, jeśli wybieramy go mądrze. Zdrowy olej lub oliwa do sałatki wesprze naszą przemianę materii i odporność organizmu, ale również pomoże w koncentracji. W czasie odchudzania nie wolno więc całkowicie rezygnować z jedzenia tłuszczu.

Może ci się spodobać również

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.