Jaka dieta przy niedoczynności tarczycy?

Niedoczynność tarczycy jest nieprawidłowością, w której gruczoł tarczycowy nie produkuje wystarczającej ilości hormonów, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Częstotliwość występowania tego zaburzenia rośnie wraz z wiekiem i najczęściej występuje u dojrzałych kobiet, zdecydowanie rzadziej dotyka mężczyzn oraz ludzi młodych. Jednak niezależnie od wieku, objawy niedoczynności tarczycy mogą wystąpić także u osób, które borykają się z innymi chorobami autoimmunologicznymi np. cukrzycą czy reumatoidalnym zapaleniem stawów.

Jakie objawy charakteryzują niedoczynność tarczycy?

Niedoczynność tarczycy może być przyczyną rozległych problemów zdrowotnych. Do najczęstszych objawów należą m.in.: postępujące zmęczenie, senność, spowolnienie czynności serca, zmniejszenie perystaltyki przewodu pokarmowego, a w skrajnych przypadkach nawet jego niedrożność. Osoby cierpiące na niedoczynność tarczycy często skarżą się również na problemy z koncentracją, nastroje depresyjne, a przede wszystkim zauważają problemy w funkcjonowaniu metabolizmu i związany z tym przyrost masy ciała.

Jak powstrzymać wzrost wagi?

W pierwszej kolejności należy rozpocząć leczenie zalecone przez lekarza specjalistę, zmienić dotychczasowy sposób odżywiania, ograniczyć stres oraz spożywanie konserwantów i barwników. Ważne jest, aby osoby chore same dbały o poprawę funkcjonowania swojego organizmu i starały się kontrolować wagę. Zdrowa, dopasowana do potrzeb organizmu dieta powinna stać się priorytetem. Odpowiednio zbilansowane posiłki pomogą ustabilizować wzrost masy ciała i wpłyną na produkcję hormonów. Szczególną uwagę trzeba zwrócić również na odpowiednią ilość zjadanych kalorii. Ich niedobór może dodatkowo osłabić metabolizm, czego konsekwencją będzie niepożądane przybieranie na wadze.

Co powinno się znaleźć w diecie?

Przy niedoczynności tarczycy najczęściej polecana jest dieta z niskim indeksem glikemicznym, zawierająca dużą ilość białka, zdrowych tłuszczy, a także owoców i warzyw. Najważniejsze jest, aby codzienny jadłospis był odpowiednio zbilansowany oraz składał się z posiłków bogatych w jod, żelazo, selen czy cynk, które wspierają prawidłowe funkcjonowanie tarczycy. Wobec tego, dieta powinna mieć w swoim składzie m.in. ryby i owoce morza, nasiona roślin strączkowych, mięso wołowe lub warzywa będące źródłem żelaza. W celu skonstruowania prawidłowej, bogatej w najpotrzebniejsze składniki diety, warto skorzystać z porady dietetyka albo cateringu dietetycznego Nutridieta. Specjaliści z tej firmy pomogą ułożyć odpowiedni, dopasowany do Twoich potrzeb jadłospis, a następnie zajmą się codziennym dostarczaniem zestawu pysznych, pełnowartościowych i smacznych posiłków do Twojego domu. Korzystając z usług profesjonalistów nie będziesz musiał martwić się zakupami czy gotowaniem, dzięki czemu zyskasz więcej czasu na walkę o swoje zdrowie.

Może ci się spodobać również

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.