Jak utrzymać formę do lata? 6 pomysłów na szczupłą sylwetkę

Im bliżej lata, tym więcej osób zastanawia się jak osiągnąć wymarzoną sylwetkę, którą można będzie się pochwalić na plaży. Eksperci jak mantrę powtarzają, iż na prawdziwe i długotrwałe efekty trzeba będzie poczekać. Warto więc podejść do tematu rozsądnie i z rozwagą rozpocząć walkę o szczupłą i zdrową sylwetkę.

1. Zdrowa dieta

To co jemy ma ogromny wpływ na nasz organizm i sam wysiłek fizyczny na nic się zda, jeżeli nie będziemy się odpowiednio odżywiać. Każdy funkcjonuje inaczej, ma inne zapotrzebowanie kaloryczne i inne cele sylwetkowe. Dieta musi być przede wszystkim różnorodna.

Ważne, aby dostosować kaloryczność do naszej aktualnej wagi i celu, jaki chcemy osiągnąć. Częstym błędem popełnianym przez osoby odchudzające się jest drastyczne ograniczanie spożywanych pokarmów. Organizm, który nie otrzymuje dostatecznej ilości energii z pożywienia zaczyna ją magazynować i odkładać. Początkowy spadek masy ciała będzie złudny i wyrządzi nam więcej krzywdy niż moglibyśmy przypuszczać.

W internecie mamy dostęp do masy literatury na temat diet. Jeżeli nie czujemy się na siłach, aby samodzielnie ułożyć sobie dietę, warto skorzystać z pomocy specjalisty. 

2. Suplementacja

Jeżeli na poważnie zabieramy się za walkę o szczupłą sylwetkę, warto pomyśleć o odpowiedniej suplementacji, która będzie wspierać nasz organizm.

Produktem na który warto zwrócić uwagę są tabletki na odchudzanie Piperinox. Dedykowany jest osobom, które chcą schudnąć. Głównym składnikiem kapsułek jest piperyna w nowej formie BioPerine (lepiej od zwykłej piperyny aktywizuje metabolizm). Dodatkowo Piperinox doskonale się wchłania, więc wystarczy jedna tabletka dziennie. Produkt wpływa zbawiennie na regulowanie stężenia leptyny (hormonu sytości) i greliny (hormonu głodu). Ponadto nasila proces lipolizy (rozpadu tkanki tłuszczowej).

3. Aktywność fizyczna

Kolejnym ważnym czynnikiem jest ruch. Sama dieta może i zapewni nam spadek wagi, ale nie sprawi, że nasze ciało będzie w lepszej kondycji. Wręcz przeciwnie – duży spadek wagi może spowodować, że skóra stanie się obwisła i nieestetyczna, co odbierze nam radość z utraconych kilogramów.

W ostatnich latach bardzo popularne stało się uczęszczanie na siłownie. Możemy ćwiczyć samodzielnie lub skorzystać z zajęć grupowych oferowanych przez kluby fitness. W przypadku osób, które zupełnie nie znają swoich potrzeb i nie miały wcześniej zbyt wiele wspólnego z wysiłkiem fizycznym zaleca się skorzystanie z pomocy trenera personalnego. Kilka treningów z profesjonalistą sprawi, że otrzymamy trening dostosowany do swoich potrzeb i umiejętności oraz nauczymy się ćwiczyć z prawidłową techniką.

Ponadto, wiosna i lato sprzyjają aktywności na dworze. Warto wybrać się na rolki lub rower. Ciekawą opcją będzie też bieganie lub po prostu dłuższy spacer.

4. Nowe nawyki

  • Jeżeli nigdy nie jadłeś/jadłaś śniadania – zacznij. Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Śniadanie dostarcza energię, która jest niezbędna na dalszą część dnia.
  • Zamiast windy wybierz schody. Nie jest to duży wysiłek, a czynność ta powtarzana codziennie na pewno wpłynie pozytywnie na naszą formę.
  • Jedz wolniej niż zwykle. Mózg potrzebuje 20 minut, aby zorientować się, że człowiek jest już syty.
  • Lepiej zjeść 5 małych posiłków, niż 3 duże. Jedząc mało i często, nie rozpychamy żołądka.

5. Odpowiednie nawodnienie organizmu

Woda oczyszcza organizm z toksyn, a także przyspiesza zachodzące w nim procesy metaboliczne. Dzięki niej tkanka tłuszczowa jest spalana zdecydowanie szybciej. Woda jest niezbędna też do wydalania toksyn.

Zaleca się picie minimum 10 szklanek wody dziennie, czyli około 2 litrów. Dla poprawy smaku można dodać cytrynę lub miętę.

6. Unikanie alkoholu

  • Butelka piwa (500 ml) jasnego zawiera 245 kcal, a piwa ciemnego – 340 kcal
  • Wino białe słodkie w jednym kieliszku (120 ml) zawiera 114 kcal
  • Kieliszek 30 ml czystej wódki to 55 kcal

Jak osiągnąć sukces?

Początki walki o piękną sylwetkę zawsze bywają trudne. Jednak odpowiednie przygotowanie do tego procesu i nabycie niezbędnej wiedzy na pewno sprawią, iż osiągniemy sukces. Równie ważna co dieta i trening jest odpowiednia suplementacja organizmu, który doświadcza wielu nowości związanych z nowym sposobem odżywiania oraz wysiłkiem fizycznym.

Ponadto alkohol wzmaga apetyt i często sprawia, że nie potrafimy pohamować się przed zjedzeniem zbyt dużej ilości jedzenia.

Może ci się spodobać również

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.