Fit mama, czyli trzy kroki do figury sprzed ciąży

Urodziłaś dziecko, jesteś najszczęśliwszą kobietą pod słońcem, uwielbiasz swojego malucha i akceptujesz wszystkie zmiany w twoim ciele, które pozwoliły ci na doświadczenie tego cudu. Jednak zapewne, jak większość kobiet, które zostały matkami, miewasz czasem takie momenty, że marzysz o powrocie ciała sprzed ciąży albo chociaż o poprawie jego jędrności. To dobry objaw, oznaczający, że jesteś dla siebie ważna oraz że chcesz się rozwijać. Natomiast warto pamiętać, że szczupłe ciało powinno być efektem zdrowego trybu życia, dzięki któremu zarówno mama, jak i dziecko będą czuli się doskonale. Pytanie powinno brzmieć raczej, jak mieć świetną formę, niż jak schudnąć. Co zatem powinnaś zrobić, by twoje ciało było silnie, zdrowe i piękne?

Krok pierwszy – oceń sytuację, w jakiej się znajdujesz

Nie martw się, nie musisz tego robić sama. W końcu wiadomo, jak ciężko być obiektywną w stosunku do własnej osoby. W klubie pomoże ci trener personalny, który razem z tobą realnie oceni sytuację, odszuka i pomoże wyplenić złe nawyki, które tobie mogą wydawać się niewinne, a faktycznie rujnują formę. Ustalcie cel, poszczególne etapy dochodzenia do niego oraz termin, w którym to nastąpi. Zgadza się! Zrobisz, to co sobie wymarzyłaś, bowiem każdy cel jest możliwy do osiągnięcia, jeżeli podchodzi się do niego właściwie. Twoim problemem jest kwestia jak schudnąć? Nie ma sprawy, to też jest do zrobienia. To projekt, jak każdy inny, wystarczy odpowiednio zabrać się za niego. A może trener przekona cię, że twoja waga jest ok i wcale nie musisz gonić za obowiązującym kanonem? Może wystarczy po prostu wzmocnić niektóre partie ciała, dzięki czemu zyska ono na smukłości i jędrności?

Krok drugi – po prostu zacznij ćwiczyć

W tym momencie zaczęłaś pewnie martwić się, ale spokojnie – nikt, nie oczekuje od ciebie startu w triathlonie. Tylko od ciebie będzie zależało, w jakim tempie chcesz realizować swoje przedsięwzięcie. Poza tym, trener personalny wie, że budowanie formy zaczyna się od małych kroków oraz że u niektórych miłość do sportu rodzi się powoli. Warto, abyś wiedziała, że trening to nie tylko przerzucanie ciężarów (choć może okaże się, że siłownia to coś, co lubisz najbardziej), ale również rozmaite zajęcia zorganizowane, na których nie tylko doskonale się pobawisz, ale i spalisz naprawdę dużą dawkę kalorii. Jest szansa, że nagle odkryjesz w sobie tancerkę albo joginkę. A kto wie, może za kilkanaście miesięcy, tak polubisz fit życie, że faktycznie wystartujesz w triathlonie?

Krok trzeci – porzuć złe nawyki żywieniowe, zacznij zdrowo jeść

Celowo nie użyto tu słowa „dieta”, nawet jeżeli zastanawiasz się jak schudnąć. Chodzi o takie wprowadzanie zmian w twoim odżywianiu, abyś nabyła zdrowych nawyków żywieniowych oraz o to, by utrata kilogramów (jeśli piszesz się na to) była trwała, nie zwieńczona efektem jojo. Wspólnie z trenerem personalnym przeanalizujecie co i w jakich ilościach jesz, gdzie popełniasz błędy, jakie są twoje preferencje kulinarnie. Na tej podstawie zbudujecie jadłospis, który będzie dla ciebie smaczny i odżywczy. Po prostu będzie się on opierał na ujemnym bilansie energetycznym, który wraz z utratą kilogramów będzie podwyższany. Finalnym celem jest, byś jadła zdrowo i lubiła to! Współpracujący z tobą specjalista wie, jak ważną rolę życiową pełnisz i że musisz mieć energię do tysiąca zadań w ciągu dnia.

Jesteś matką – ty szczególnie wiesz, że możesz wszystko, jeśli potrzebuje tego twoje dziecko. Pomyśl tak również o swojej formie, bo nic nie ucieszy tak twojego malca, jak szczęśliwa mama, dumna ze swojego ciała i wytrwałości.

Może ci się spodobać również

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.